Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2008

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ο Θεμελιώδης Σταυρός

Ο Καρκίνος είναι ένας απ’ τους βραχίονες του θεμελιώδη σταυρού.

Ο ένας βραχίονας είναι ο ΚΡΙΟΣ, το ζώδιο της έναρξης, της αρχής, της υποκειμενικής ζωής, του προγενέθλιου σταδίου ή ενέλιξης και του πρώτου βήματος είτε για τη λήψη μορφής ή για την πνευματική απελευθέρωση.

Τρίτος βραχίονας του σταυρού είναι ο ΖΥΓΟΣ, η εκλογή μεταξύ, η απαρχή της διάνυσης της “στενής σαν κόψη ξυραφιού ατραπού” στην οποία τόσο συχνά αναφέρεται ο Βούδδας.

Ο ΑΙΓΟΚΕΡΩ, ο τέταρτος βραχίονας, είναι πάλι η γέννηση, η γέννηση του παγκόσμιου σωτήρα, η γέννηση στο πνευματικό βασίλειο, η γέννηση από τον κόσμο της ύλης στον κόσμο της ύπαρξης.

Ενέλιξη, ενσάρκωση, έκφραση και έμπνευση
είναι οι τέσσερις λέξεις που εκφράζουν
την ιστορία του θεμελιώδη σταυρού των ουρανών
(του σταυρού του μυημένου).


Οι Αστέρες

Επειδή ο Καρκίνος είναι ζώδιο απόκρυψης, υποχώρησης πίσω απ’ ό,τι δομήθηκε, δεν υπάρχουν στον Καρκίνο λαμπροί αστέρες ούτε ορατοί και φωτεινοί αστέρες.
Δεν είναι αστερισμός που εντυπωσιάζει.

Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι στα Εβραϊκά δεν υπάρχει λέξη για τον “κάβουρα”. Θεωρείται ακάθαρτος και δεν αναφέρεται.
Έτσι είναι η υλική μορφή, θεωρούμενη απ’ τη σκοπιά του πνεύματος και οι εσωτεριστές μας λένε ότι το φυσικό σώμα δεν είναι αρχή.
(Η αντικατάσταση του Αιγυπτιακού ιερού σκαραβαίου απ’ τον κάβουρα φαίνεται σαν αναγνώριση της ποιότητας του Καρκίνου στις ανώτερες όψεις του, όταν το υποκείμενο είναι ζηλωτής ή μαθητής, γιατί πολλές φορές διατρέχουμε το ζωδιακό.)

Υπάρχουν ογδόντα τρεις αστέρες στο ζώδιο αυτό, ο λαμπρότερος των οποίων είναι τρίτου μεγέθους και στο κέντρο του αστερισμού υπάρχει ένα σύμπλεγμα αστέρων· η Φάτνη που ονομάζεται απ’ τους σύγχρονους αστρονόμους “κυψέλη”.

Η κυψέλη είναι ένα θαυμάσιο σύμβολο της συλλογικής οργάνωσης της ανθρώπινης οικογένειας και είναι ένας απ’ τους λόγους που πάντα θεωρήθηκε σαν ένα μαζικό ζώδιο.
Στη μάζα κυβερνά το ένστικτο· συνεπώς ο Καρκίνος είναι το ζώδιο του ενστίκτου, της αγελαίας ζωής, της μαζικής αντίδρασης.

Αντιπροσωπεύει τον υποσυνείδητο νου, το κληρονομικό ένστικτο και τη συλλογική φαντασία.

Αντιπροσωπεύει ατομικά την ολότητα της ζωής και τη συνείδηση των κυττάρων στο σώμα και την ενστικτώδη συλλογική ζωή που είναι κυρίως υποσυνείδητη στον άνθρωπο,αλλά επηρεάζει πάντα το φυσικό του σώμα και υποκειμενικά τον κατώτερο νου και τη συναισθηματική του ύπαρξη.

Ο ανεξέλικτος Καρκίνος βυθίζεται στη μάζα· είναι ένα ασυνείδητο τμήμα του μεγάλου όλου κι εδώ υπάρχει το πρόβλημα.

Το μέσο άτομο του Καρκίνου, καθώς κι ο ζηλωτής που εκτελεί τον άθλο αυτού του ζωδίου, υπόκειται στην παρόρμηση να εξυψωθεί από τη μάζα στην οποία συγκρατείται απ’ το ένστικτό του και ν’ αναπτύξει αντίθετα την ενόραση που θα του επιτρέψει ν’ ανυψωθεί.

Το ζώδιο αυτό ονομάζεται μερικές φορές από τους Εβραίους “το φέρετρο”, επειδή δείχνει μια απώλεια ταυτότητας, ενώ οι πρώτοι Χριστιανοί το ονόμαζαν “ο τάφος του Λαζάρου” που εγέρθηκε απ’ το θάνατο.

Μ’ αυτές τις λέξεις, “φέρετρο”, “τάφος”, “κάβουρας” και στην αναφορά που καμιά φορά βρίσκουμε τον Καρκίνο σαν “μήτρα”, έχουμε τη σκέψη της κρυμμένης ζωής, μιας καλυμμένης μορφής, της δυνητικότητας κι εκείνου του αγώνα με τις περιστάσεις, που τελικά προκαλεί στο Λέοντα την ανάδυση του ατόμου και στον Αιγόκερω τη γέννηση ενός παγκόσμιου σωτήρα.

Εικονίζει λοιπόν οριστικά τον αγώνα που βαίνει στη ζωή του ζηλωτή, έτσι ώστε το ένστικτο να δώσει τελικά θέση στην ενόραση.

Οι Τρεις Συμβολικοί Αστερισμοί

Ο Ιησούς αποκαλείται συχνά ο Καλός Ποιμένας και απεικονίζεται πολλές φορές σαν ποιμένας που οδηγεί τα πρόβατά του.
Η ιδέα του ποιμνίου έχει συνδεθεί στενά στο νου των ανθρώπων με τον Χριστό.

Τρεις αστερισμοί συνδέονται με το ζώδιο του Καρκίνου:

η Μεγάλη Άρκτος, η Μικρή Άρκτος και ο Άργoς.

Είναι όμως ένα από τα μυστήρια της αστρονομίας πώς συνδέθηκε το όνομα “άρκτος” με αυτές τις ομάδες αστέρων, γιατί στους ζωδιακούς των Χαλδαίων, των Περσών, των Ινδών και των Αιγυπτίων δεν αναφέρεται η άρκτος.

Τα συνήθη χρησιμοποιούμενα ονόματα είναι “η στάνη” ή “το ποίμνιο των προβάτων” και μια ανάλυση των Εβραϊκών και Αραβικών ονομάτων για τους αστέρες που βρίσκονται σ’ αυτούς τους αστερισμούς, αποδεικνύει το γεγονός ότι τα αρχαία ονόματα σημαίνουν “το μικρό ποίμνιο”, “η στάνη”, “το πρόβατο” και “το πλοίο”.
Πολλά αναφέρονται για τους αστερισμούς αυτούς στο τριακοστό τέταρτο κεφάλαιο του Ιεζεκιήλ και στο δέκατο κεφάλαιο του Ιωάννη.

Η Μικρή Άρκτος είναι περίφημη γιατί το λαμπρότερο αστέρι της είναι ο πολικός αστέρας, το άστρο του βορρά.

Στο συμβολισμό των δύο αυτών αστερισμών έχουμε μπροστά μας τη σκέψη της μάζας ή της ομάδας που είναι η σημαντική επίδραση του έργου το οποίο προωθείται στο ζώδιο του Καρκίνου και στο συμβολισμό του άστρου του βορρά έχουμε τη σκέψη του οδηγού αστέρα, μιας μαγνητικής έλξης που οδηγεί τον προσκυνητή πίσω στο σπίτι.

Πολλοί εσωτεριστές πιστεύουν ότι η ανθρώπινη οικογένεια, το τέταρτο βασίλειο στη φύση, ήλθε βαθμιαία σε ύπαρξη στη διάρκεια των δύο χιλιάδων ετών περίπου, όταν ο ήλιος μας ήταν στον Καρκίνο.
Η σκέψη μιας μάζας ζώων σε καθορισμένα όρια στα οποία περιορίζονται αυτά τα πρόβατα ή ζώα και η σκέψη ενός μαγνητικού κέντρου έλξης απεικονίζονται επίσης συμβολικά στην Τεκτονική παράδοση.

Στο Αιγυπτιακό Πλανήσφαιρο του Κίρσερ ο Άργος παριστάνεται από δύο τριήρεις (όπως έχουμε δύο στάνες) των οποίων οι πλώρες επιστέφονται με κεφάλια κριών και η πρύμνη της μιας καταλήγει σε ουρά ψαριού.
Σημειώστε λοιπόν πώς έχουμε εδώ εικονογραφικά την κορύφωση στον Αιγόκερω, όπου ο τράγος αναρριχάται στη βουνοκορφή.
Έχουμε επίσης την εικόνα του μεγάλου κύκλου που περιλαμβάνει την πρόοδο της ψυχής από τον Καρκίνο στον Αιγόκερω, η οποία όμως αρχίζει στον Κριό και τελειώνει στους Ιχθείς.

Μια βαθιά ανάλυση του συμβολισμού των ζωδιακών σημείων εδραιώνει την ισχυρή πεποίθηση της αιώνιας απεικόνισης της αλήθειας και της συνεχούς διατήρησης στα μάτια μας της ιστορίας της εξέλιξης της ύλης στη μορφή, της συνείδησης, του πνεύματος και της ζωής.

Ο Άργος απλώνεται από τον Καρκίνο στον Αιγόκερω και είναι ένας από τους μεγαλύτερους αστερισμούς. Περιλαμβάνει εξήντα τέσσερις αστέρες, ο λαμπρότερος των οποίων είναι ο Κάνωπις.
Ο συμβολισμός του καλύπτει συνεπώς τη ζωή του ζηλωτή απ’ τη στιγμή που ενσαρκώνεται μέχρι να φτάσει το στόχο του.

Πολύ συχνά χρησιμοποιούμε τη λέξη “πλοίο” με συμβολική έννοια όταν μιλάμε για το “πλοίο του κράτους” ή το “πλοίο της σωτηρίας”, που μεταδίδει πάντα την ιδέα της ασφάλειας, της προόδου και της επίτευξης διεξόδου, της πραγματοποίησης ενός ταξιδιού και της μεταφοράς ενός μεγάλου πλήθους προσκυνητών σε αναζήτηση ενός χρυσού θησαυρού ή μιας νέας και ελεύθερης πατρίδας.

Οι προσκυνητές είναι εξοπλισμένοι με ένστικτο και
καθώς περνούν από τους διάφορους αστερισμούς που καλύπτονται από το απέραντο αυτό ζώδιο,
το ένστικτο εκδηλώνεται σαν διανόηση στο ανθρώπινο ον
που αναπτύσσει αυτοσυνείδηση και
προβάλλει απ’ το καθαρά ζωώδες στάδιο,
μέχρι να έρθει ο καιρός που αφού διατρέξει επανειλημμένα το ζωδιακό,
ο ζηλωτής βρίσκεται ξανά στον Καρκίνο αντιμέτωπος με το πρόβλημα της ανεύρεσης της άπιαστης, ευαίσθητης και βαθιά απόκρυφης ή κρυμμένης πνευματικής ενόρασης που
θα τον οδηγήσει στο μοναχικό του πια ταξίδι.

Ο ζηλωτής δεν είναι πια

· ταυτισμένος και χαμένος στη μάζα
· δεν είναι πια ένα απ’ τα πρόβατα που φυλάσσονται ασφαλώς στη στάνη
· δεν είναι πια ένας από τη μεγάλη αγέλη των μεταναστών
αλλά αναδύθηκε απ’ τη μάζα κι άρχισε το μοναχικό δρόμο όλων των μαθητών.

Τότε βαδίζει την ατραπό της θλίψης, της δοκιμασίας και του ελέγχου, αγωνιζόμενος μόνος του σαν άτομο από το Λέοντα στον Αιγόκερω μέχρι να έρθει η ώρα που με τη βοήθεια του ενστίκτου, της διανόησης και της ενόρασης και οδηγούμενος από την παρόρμηση της Χριστικής ζωής,θα σμίξει πάλι με τη μάζα και θα ταυτισθεί με την ομάδα.

Τότε γίνεται παγκόσμιος υπηρέτης στον Υδροχόο και δεν έχει καμιά αίσθηση χωριστικότητας.

Ενοποίηση με τον Αιγόκερω

Η αντιπαραβολή των δύο ζωδίων, του Καρκίνου και του Αιγόκερω, είναι ενδιαφέρουσα, γιατί ό,τι υποδεικνύεται στον Καρκίνο, κορυφώνεται στον Αιγόκερω.

Ο Καρκίνος αντιπροσωπεύει το σπίτι, τη μητέρα. Είναι προσωπικός και συναισθηματικός, ενώ ο Αιγόκερω αντιπροσωπεύει την ομάδα στην οποία εισέρχεται συνειδητά η μονάδα κι επίσης “τον πατέρα παντός ό,τι είναι”.

Στην πύλη του Καρκίνου εισέρχεται κανείς με τη διαδικασία της μεταφοράς από τη ζωώδη κατάσταση συνείδησης στην ανθρώπινη, ενώ στην πύλη του Αιγόκερω εισέρχεται δια της μύησης.

Η μια είναι αναπόφευκτη, υποσυνείδητη και δυνητική· η άλλη είναι αυτοπροαίρετη, αυτοσυνείδητη και δυναμική.

Ο Καρκίνος αντιπροσωπεύει τη μαζική μορφή, τη συλλογική ζωώδη ψυχή· ο Αιγόκερω αντιπροσωπεύει την ομάδα, την παγκόσμια ψυχή.

Ο Καρκίνος θεωρήθηκε αρχικά ο μήνας γέννησης του Ιησού. Ο Αιγόκερω, όπως ξέρουμε, είναι ο μήνας γέννησης του Χριστού και στις εικοσιπέντε Δεκεμβρίου γιορτάζεται από αιώνες η γέννηση του παγκόσμιου σωτήρα· αλλά στις πολύ αρχαίες μέρες τα γενέθλια των νηπίων ηλιακών θεών ήταν στον Καρκίνο. Μας λένε:

“Τα γενέθλια του νηπίου Ιησού καθώς ορίστηκαν αυθαίρετα απ’ τους ιερείς, δημιουργούν σοβαρή ασυμφωνία, αφού μας ειπώθηκε ότι γεννήθηκε σε φάτνη.
Η φάτνη βρίσκεται στο ζώδιο του θερινού ηλιοστασίου, στον αστερισμό του Καρκίνου, που ονομάζεται η πύλη του ηλίου δια της οποίας λέγεται ότι οι ψυχές κατεβαίνουν από την ουράνια κατοικία τους στη γη, όπως ακριβώς στο χειμερινό ηλιοστάσιο, το Δεκέμβριο, λέγεται ότι επιστρέφουν στην ουράνια κατοικία τους, τον αστερισμό του Αιγόκερω, την άλλη πύλη του ηλίου.
Ο Αιγόκερω ήταν το ζώδιο στο οποίο λένε ότι γεννήθηκαν οι ηλιακοί θεοί στο χειμερινό ηλιοστάσιο κι έγιναν ιεροί στους υιούς του φωτός.”

(Ε.Β. Στράιτον, Το Ουράνιο Πλοίο του Βορρά, Τόμ. II, σελ. 205.)

Στις Λέξεις που δόθηκαν γι’ αυτό το ζώδιο, η Λέξη της ψυχής υποδεικνύει το στόχο της εμπειρίας του Καρκίνου και το σκοπό για τον οποίο λαμβάνεται η ενσάρκωση:

“Κτίζω ένα φωτισμένο σπίτι και σ’ αυτό κατοικώ”.

Η προσωρινή μέθοδος της προσωπικότητας δίνεται εξίσου καθαρά όταν μας λέγεται ότι η Λέξη που εκφωνήθηκε από την ψυχή όταν ενσαρκώθηκε είναι:

“Η απομόνωση ας κυριαρχεί κι όμως το πλήθος ας υπάρχει”.

Αυτό το ζώδιο μπορεί να μεταδώσει ένα βαθύ νόημα σε όλους. Βρίσκεσθε σε διαδικασία ενσάρκωσης· ακολουθείτε τον επιλεγμένο δρόμο σας. Είναι άραγε το σπίτι που κτίζετε φωτισμένο;

Είναι ένα φωτισμένο σπίτι ή μια σκοτεινή φυλακή; Αν είναι ένα φωτισμένο σπίτι, θα ελκύσετε στο φως και τη θέρμη του όλους όσους είναι γύρω σας και η μαγνητική έλξη της ψυχής σας, της οποίας η φύση είναι φως και αγάπη, θα σώσει πολλούς.

Αν είστε ακόμη μια απομονωμένη ψυχή, θα πρέπει να περάσετε απ’ τους τρόμους μιας πληρέστερης απομόνωσης και μοναξιάς, βαδίζοντας μόνοι το σκοτεινό δρόμο της ψυχής.
Όμως αυτή η απομόνωση, αυτή η μοναξιά κι αυτός ο χωρισμός στη σκοτεινή νύκτα είναι όλες μέρη της Μεγάλης Πλάνης.

Είναι όμως μια πλάνη στην οποία κατασταλάζει τώρα το σύνολο της ανθρωπότητας στην προετοιμασία για ενότητα, ελευθερία κι αποδέσμευση.

Κάποιοι χάνονται στην πλάνη και δε γνωρίζουν τι είναι πραγματικότητα και αλήθεια.

Άλλοι περπατούν ελεύθερα στον κόσμο της πλάνης με σκοπό να σώσουν και να ανυψώσουν τους αδελφούς τους και αυτό αν δεν μπορείτε να το κάνετε, πρέπει να μάθετε να περπατάτε έτσι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: